لباس ورزشی

برای دویدن در دماهای مختلف چه بپوشیم؟

دویدن در ماهای متفاوت

تغییر دما نباید شما را از پوشیدن کفش های دویدن و انجام بهترین کاری که انجام می دهید باز دارد. در اینجا آمده است که برای دویدن در هر نوع آب و هوایی چه بپوشید. فصل ها تغییر می کنند و دما و شرایط دویدن شما نیز تغییر می کند. اما این بدان معنا نیست که روال دویدن شما باید متوقف شود. فقط باید بدانید که با تغییر دما چه بپوشید. هنگامی که دمای هوا کاهش می یابد، ضروری است که دمای بدن خود را گرم نگه دارید. این کمک می کند تا از آسیب دیدگی جلوگیری کنید و شما را در طول دویدن راحت نگه دارید، بنابراین می توانید روی عملکرد خود تمرکز کنید. برای این کار، به لایه‌های نازکی نیاز دارید که گرما را به دام می‌اندازند و می‌توان آن‌ها را با گرم کردن طبیعی با تلاش تنظیم کرد.

وقتی وارد ماه های تابستان می شوید، گرما می تواند از بین برود. پوشیدن کمترین لباس ممکن است تنها گزینه به نظر برسد. شما به پارچه های تنفسی نیاز دارید که از شما در برابر نور خورشید محافظت کرده و جریان هوا و تنظیم دما را افزایش دهند. اما اجازه دهید دقیق تر صحبت کنیم. در اینجا چیزی است که برای دویدن در دماهای مختلف باید بپوشید.

حتماً مقاله “ظهور مد لباس ورزشی و تاثیر آن در روند ورزش کردن” را مطالعه کنید.

برای دویدن در زمستان چه بپوشیم: ۴ درجه سانتیگراد و کمتر

برای دویدن در زمستان چه بپوشیم: 4 درجه سانتیگراد و کمتر

بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، ممکن است به دمای ۴ درجه سانتیگراد (ºC) در زمستان عادت داشته باشید که تا ۷- درجه سانتیگراد یا کمتر کاهش یابد. کلید لباس پوشیدن برای دویدن زمستانی، لایه لایه است. لایه ها، لایه ها! پوشیدن لایه های پایه می تواند به شما این امکان را بدهد که به طور موثر با دمای متغیر بدن و محیط سازگار شوید. شما قادر خواهید بود خود را در محیط تنظیم کنید تا فعالیت بهینه را فعال کنید. در اینجا یک راهنمای سریع برای لایه بندی وجود دارد.

یک قانون سریع برای لایه بندی در آب و هوای سردتر این است که لباس بپوشید ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد گرمتر از دمای بیرون. البته اگر به طور طبیعی گرم‌تر هستید و در حین ورزش سریع گرم می‌شوید، این را در نظر بگیرید.

لایه پایه

یک لایه پایه خوب برای راحتی و عملکرد ضروری است و شما را برای دویدن موفق در هوای سرد آماده می کند. لایه پایه ایده آل به شما امکان می دهد لایه های اضافی را بدون گرم شدن بیش از حد اضافه کنید، اما به تنهایی کار می کند، بنابراین اگر در اواسط اجرا تغییر کرد، می توانید لایه های اضافی را حذف کنید.

هنگام انتخاب لایه پایه، قابلیت تنفس و جذب رطوبت ضروری است.

لایه میانی

این لایه مسئول به دام انداختن گرما بین خود و لایه پایه است. هدف اصلی عایق کاری است. هنگام انتخاب لایه میانی خود، فراموش نکنید که باران، باد یا برف را در نظر بگیرید، که می تواند باعث شود سردتر از پیش بینی شده باشد. یک لایه میانی مناسب می تواند به لایه پایه شما اضافه شود یا به تنهایی پوشیده شود. هنگامی که دما شروع به پایین آمدن از ۴ درجه سانتیگراد می کند، می خواهید چندین لایه میانی بپوشید تا عایق بهتری داشته باشید.

لایه خارجی

لایه های بیرونی برای مسدود کردن نیروهای محیطی ضروری هستند. باد، باران و برف، همه الگوهای آب و هوایی که ممکن است در هنگام سرد شدن انتظار داشته باشید. زمانی که هوا به زیر صفر (۰ ​​درجه سانتیگراد) می‌رسد، لایه بیرونی به یک ضرورت تبدیل می‌شود. وقت آن است که به آب و هوا بفهمانید که در حال خرابکاری نیستید. شما نیاز به عایق خوب همراه با پارچه سبک وزن دارید تا راحت باشید.

دستکش

پوشیدن دستکش در هوای سرد باعث کاهش اتلاف گرما از طریق عایق می شود. هنگامی که دستان شما در معرض سرما قرار می گیرند، از دست دادن گرما در اثر تشعشع رخ می دهد. حتی اگر بدن شما به خوبی پوشانده شده باشد، باز شدن دست ها می تواند تاثیر قابل توجهی بر دمای بدن شما داشته باشد. دستکش‌های مخصوص دویدن گاهی اوقات در شرایطی که بیش از حد صفر است نادیده گرفته می‌شوند، اما می‌توانند نیاز به لایه‌های غیر ضروری را از بین ببرند.

کفش و جوراب دویدن

جدایی ناپذیرترین بخش دویدن را فراموش نکنید، پاهایتان! کفش‌های شما نه تنها نیاز به گرما دارند، بلکه باید از شما در برابر عوامل محافظت کنند و همچنین برای مبارزه با سطوح نرم و صاف، کشش را فراهم کنند. جوراب های شما باید قابلیت تنفس داشته باشند و بتوانند عرق را از پوست دور کنند تا از اتلاف گرما از طریق تبخیر جلوگیری شود. ممکن است وسوسه شوید که برای گرم نگه داشتن پاهایتان جوراب های پشمی بپوشید. اما این مواد در تنظیم تعریق ضعیف هستند، جریان خون را منقبض می کنند و رطوبت را جذب می کنند.

برای دویدن در بهار و پاییز چه بپوشیم: ۴ تا ۱۶ درجه سانتی گراد

برای دویدن در بهار و پاییز چه بپوشیم: 4 تا 16 درجه سانتی گراد

بسته به محل زندگی‌تان، فصل‌های بهار و پاییز بهترین شرایط را برای دویدن فراهم می‌کنند. می‌توانید از دمای گرم‌تر، ساعات بیشتری از نور روز و بارندگی کمتر لذت ببرید. در انتهای خنک‌تر طیف، همچنان می‌خواهید چندین لایه بپوشید. به سراغ لایه پایه با لایه بیرونی بروید. بسته به حساسیت خود به سرما، می‌توانید از یک تاپ آستین بلند و پایه آستین کوتاه و جوراب شلواری با شلوارک روی بالا استفاده کنید. این نوع لایه بندی دارای تنفس خوب و عایق کمتری است که با گرم شدن هوا عالی است.

به یاد داشته باشید که دمای بدن شما همچنان در حین دویدن گرم می شود، بنابراین با لایه برداری زیاده روی نکنید. به قاعده کلی که قبلا گفتیم پایبند باشید. اگر باد می‌وزد و رطوبت در هوا وجود دارد، سردتر از آن چیزی است که دما نشان می‌دهد. به دنبال ژاکت هایی باشید که بدون اضافه وزن از شما محافظت کنند.

برای دویدن در تابستان چه بپوشیم: ۱۶ درجه سانتیگراد و بالاتر

برای دویدن در تابستان چه بپوشیم: 16 درجه سانتیگراد و بالاتر

وقتی صحبت از لباس پوشیدن برای دویدن های تابستانی می شود، لباس های دویدن شما باید چند کار را انجام دهند: عرق کردن، جریان هوا و محافظت در برابر آفتاب. پوشیدن کمترین میزان، ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما روش بهتر پوشیدن لباس هایی است که به طور هوشمندانه برای آب و هوای گرمتر طراحی شده اند.

پوشیدن لایه های سبک و نازک در طول دویدن در روزهای گرم می تواند به محافظت از شما در برابر نور خورشید کمک کند. در روزهای مخصوصا گرم (۲۷ درجه سانتیگراد یا بالاتر) از با شورت دویدن و یک تانک گشاد یا یک سوتین ورزشی برای زنان استفاده کنید. برای پوستی که مستقیماً در معرض نور خورشید قرار می گیرد، بسیار مهم است که از یک کرم ضد آفتاب با کیفیت خوب استفاده کنید.

در ترکیب با کرم ضد آفتاب، انتخاب لباس‌های تیره یا روشن برای دویدن، اشعه‌های فرابنفش را جذب می‌کنند تا اینکه اجازه دهند به پوست شما نفوذ کنند. این محافظت حداقل خواهد بود اما می تواند به سطح محافظت شما در برابر آفتاب کمک کند. هنگامی که خورشید مستقیم و بی امان است، به کلاهی نیاز دارید تا از چشمان خود محافظت کند و پوست سر خود را در برابر اشعه ها محافظت کند.

هوای گرم به این معنی است که شما در معرض خطر کم آبی هستید. با آوردن یک بطری آب در طول دویدن خود هیدراته باشید.

جمع بندی

اجازه ندهید آب و هوا شما را متوقف کند. آب و هوا هر چه باشد، دویدن شما همچنان ادامه دارد. با دانستن اینکه چه بپوشید، برای تغییر فصل آماده باشید. اجازه ندهید نوسانات دما شما را از انجام آن باز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *